O MANAŽERECH HUDEBNICH SKUPIN
Tak nějak posledni dobou uvažuju o tom, kdo pro nas hudebniky vlastně domlouva koncerty.
1) Muzikanti sami: Toto je pripad pouze zacinajicich kapel, ktere počítají s tím že si dopravu zaplatí, ozerou se tam jako zvířata, majitel jim ani nezajistí spaní, všelijak s nima jinak zamete a oni vesele šupajdíčkujou ve 3,00 rano 300km domů.
2) Největší fanoušek kapely: To muže být lepší než ad. 1), ovšem může to být též horší. Lepší v případě že největším fanouškem je člověk, který alespon trochu vidí do showbusinesu. Horší v případě, že je přesvědčen že jeho miláčci chtějí hrát kdykoliv a kdekoliv, za jakoukoli cenu.
3) Přihlásící se rádoby manažer: Přijde, obvykle po koncertě, že se mu to moc líbilo a že byrád něco pro nás udělal.Ohromí tím koho zná, kam píše apod. Kapela je nadšená, vytváří plány, manažer ze začatku domluví nějaké akce, většinou dobře fin. zajištěné, ale pak najednou zjistí že to neni taková sranda a koncertů je méně a méně. Pak navrhne že by ste mohli nahrát desku a že to zaplatí (poněvadž si to potřebuje odepsat z daní). Kluci natáčejí, dotáhnou to do konce, ale ouha manažer neni k zastižení. Když konečně je a muzikanti potřebujou penize na vylisování (cca 15000kc) řekne že až příští rok, až se budou zas platit daně :-)
4) Skutečný manažer: Člověk, kterého si ve chvíli, kdy kapela už něco znamená, najde sama. Záléží mu na kapele, protože ví že z každé vámi vydělané koruny má 25-30 procent. Snaží se a kapela je šťastná.
Ale proboha, nešlo by preskočit body 1-3 ?
Víte kolik skvělých kapel u nás skončilo jen proto že tu nikoho nezajímá hledání mladejch kapel, nebo že narazí na blba v add 3.
cauuuu
(milan, 30. 11. 2007 21:13)